Denaihati.com

Satu Kali – Joe Flizzow

Monday 3 November 2014
Ada hari lu
Ada hari gua
Tapi hari ni
Hari gua

Gua nak lu dengar
Sekali je
Satu kali
Boleh?

Satu kali untuk mata yang memerhati
Dua kali untuk mereka tak puas hati
Tiga kali mereka tidak buat apa
Empat kali aku masih berdiri saja

Satu kali untuk budak-budak bawah block
Dua kali untuk budak-budak bawak glock
Tiga kali mereka masih run from the cops
Empat kali mereka masih don’t give a..

Fakta.
Ramai MC luar sana yang sampah
Semua aku sapu

Fakta.
Lirik semua fiksyen semata-mata
Nak buat lagu.

Okay kau buat lagu
Aku nak buat sejarah
Kau buat bising
Kami bikin khazanah
Kau buat visa debit card
Aku buat visa pelawat
Tanya semua kedutaan
Tanya semua pegawai

Aku masih berjalan
Mencari informasi
Gelarku optimus prime
Sentiasa transformasi
Seuar generasi
Analog temu digital, puisiku lirikal
Perkuatkan yang spiritual

Kalau panjang umur
Sampai ke tua aku sopan
Always nice in the mic
Champion is johan
Enjin mereka kuasa kuda
Kuasa aku trojan
Kepala aku bugis
Raja ku nakhoda

Satu kali untuk mata yang memerhati
Dua kali untuk mereka tak puas hati
Tiga kali mereka tidak buat apa
Empat kali aku masih berdiri saja

Satu kali untuk budak-budak bawah block
Dua kali untuk budak-budak bawak glock
Tiga kali mereka masih run from the cops
Empat kali mereka masih don’t give a..


Faktor-faktor, aktor-aktor
Ini semua kena lyrical embargo
Tidak kenal Biggie, tak kenal Tupac Shakur
Tak pernah dengar Rakim, Wutang, De La Soul

Untuk KL aku berlari run, DMC Champions
Pindah ke JB dan we’ll make some noise
Down South and tables out
Mana kaset lama dan piring hitam disimpan
One two satu dua tiga, elemen empat
Hiphop tidak mati cuma dia kurang sihat
Dan memang benar peminat yang ada ubat
Jadi dalami seni ini sebelum ia terlambat

Jangan biar media massa meracuni minda
Ambil yang jernih keruh jangan disimpan
Jangan sesekali tertipu dengan penampilan
Kemahiran programming mereka bisa menjahilkan

Satu kali untuk mata yang memerhati
Dua kali untuk mereka tak puas hati
Tiga kali mereka tidak buat apa
Empat kali aku masih berdiri saja

Satu kali untuk budak-budak bawah block
Dua kali untuk budak-budak bawak glock
Tiga kali mereka masih run from the cops
Empat kali mereka masih don’t give a..

Don’t give a, give a, fakta
Don’t give a, give a, faktor
They don’t give a, give a
Don’t give a, give a
They don’t give a, give a, fakta
They don’t give a, give a, faktor
They don’t give a, give a, fakta
They don’t give a, give a
They don’t give a, give a
They don’t give a, give a

Dah, okay lu dah dengar
Wa dah cakap
Dunia ni ada undang-undang, ada peraturan
Ada tradisi dan ada adat
Jadi lu kena ada cara
Don’t give a, give a, fakta, faktor

Mereka tidak memberi sebab
Apabila membuat apa yang mereka buat
Jadi biar mereka buat mereka
Dan kita buat kita
Right? Flizz.
Hey y’all always good?
47500. Me out. Peace.



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...